Komunikat dot. UKS Warszawa


W związku z rozpowszechnianymi w UKS Warszawa informacjami, że podział podwyżek i nagród kwartalnych w tym urzędzie opóźniony jest z uwagi na działania związku zawodowego NSZZ „S”, a środki na podwyżki mogą zostać nie wykorzystane i zwrócone do Ministerstwa Finansów, Komisja Międzyzakładowa NSZZ „S” Pracowników Skarbowych Woj. Mazowieckiego informuje, co następuje:

 

1.Środki na podwyżki wynagrodzeń przyznane zostały za cały 2016 rok, a więc beneficjenci podwyżek otrzymają je każdorazowo z wyrównaniem od 1 stycznia 2016. Nieprawdziwe są więc informacje, iż środki na podwyżki mogą nie być rozdysponowane (przepadną), chyba, że kierownik jednostki tak zdecyduje (i zwróci środki do MF).

2,Organizacja Wydziałowa NSZZ „S” funkcjonująca w UKS Warszawa prowadzi szeroką korespondencję z Dyrektorem UKS Warszawa w sprawie podziału środków na podwyżki wynagrodzeń oraz podziału nagród za I kwartał 2016 roku. Aby proces uzgodnień był transparentny, Komisja Wydziałowa wystąpiła z wnioskiem do Dyrektora, aby pełna korespondencja w tych sprawach została (była) publikowana na stronie intranetowej UKS Warszawa. Mimo prośby, aby Dyrektor powiadomił niezwłocznie o decyzji w sprawie publikacji - powiadomienia nie przekazano, nie zamieszczono także korespondencji na stronie intranetowej UKS Warszawa.

3.Z oburzeniem zauważamy, że w UKS Warszawa pojawiają się nieprawdziwe informacje o powodach braku decyzji o ostatecznym podziale środków na podwyżki oraz nagrody za I kw. 2016 roku, a także informacje mające na celu zdyskredytowanie członków Komisji Wydziałowej NSZZ „S” w UKS Warszawa. Są to działania podobne, do prowadzonych wcześniej (a więc w czasach, gdy dopuszczono się złamania prawa w związku z rozwiązaniem stosunku pracy z przewodniczącym ZZ w UKS W-wa) – co musimy stwierdzić z ubolewaniem. W przypadku kontynuowania takich działań, a zwłaszcza różnego rodzaju kłamstw (na przykład takich, że nie można się skontaktować z przedstawicielami ZZ), podejmiemy odpowiednie kroki prawne.

4.Mimo wielokrotnych próśb kierowanych do kierownictwa UKS Warszawa, aby materiały związane z podziałem (uzgodnieniem) zasad wypłat środków na nagrody (podwyżki) były przekazywane odpowiednio wcześnie, po raz kolejny ZZ otrzymują materiały w terminie uniemożliwiającym pracę na tymi materiałami bez presji czasu (jest to tym bardziej istotne, że materiały przekazywane ZZ są często niekompletne, albo bardzo ubogie).

5.Należy zauważyć, że zaproponowany przez Dyrektora podział środków na podwyżki nie uwzględnia tego, że – mimo braku waloryzacji wynagrodzeń w administracji skarbowej od 8 lat – w UKS Warszawa wiele osób otrzymywało podwyżki wynagrodzeń, niewykluczone, że niektóre osoby więcej, niż jeden raz. Aby prawidłowo ustosunkować się do zaproponowanych zasad podziału niezbędne są informacje dotyczące  istniejącego systemu wynagradzania, w tym informacje dotyczące najwyższych i najniższych mnożników kwoty bazowej w poszczególnych grupach stanowisk urzędniczych oraz na stanowiskach kierowniczych, a także informacje o osobach, które w ostatnich latach otrzymywały podwyżki wynagrodzeń. Warto w tym kontekście podać, że podwyżki wynagrodzeń od 1 stycznia 2013 roku do lipca 2014 roku w UKS Warszawa przyznano między innymi (nie licząc podwyżek związanych ze wzrostem stażowego):

- w referacie księgowości - 6 osób,

- w komórce ds. informacji niejawnych/Sekcji ds. informacji niejawnych - 5 osób,

- oddziale spraw administracyjno-gospodarczych - 6 osób,

- referacie kancelaryjno sekretarskim - 9 osób,

- oddziale informatyki - 5 osób,

- referacie kontroli wewnętrznej - 1 osoba,

- referacie kadr, szkolenia zawodowego i spraw socjalnych - 3 osoby,

- oddziale analizy ryzyka - 7 osób,

- oddziale planowania i sprawozdawczości - 9 osób,

- wydziale wywiadu skarbowego - 6 osób,

- oddziale spraw administracyjno-gospodarczych (poza korpusem SC) - 22 osoby.

Nie twierdzimy, że przyznanie podwyżek nie miało merytorycznych przesłanek, ale ich rozkład - wskazujący na swoiste uprzywilejowanie pracowników nie wykonujących bezpośrednio kontroli – musi budzić wątpliwości.

6.Należy też zauważyć, że są w UKS Warszawa osoby, które – nie wiadomo dlaczego – mają wynagrodzenia znacznie wyższe, niż inne osoby wykonujące te same czynności na takich samych stanowiskach urzędniczych. Osoby te mają przy tym mnożniki kwoty bazowej wyższe, niż to wynika z zarządzenia DUKS Warszawa ws. rozwoju finansowego pracowników (na przykład dla IKS III stopnia maksymalny mnożnik to 1,55 – 16 IKS ma mnożniki wyższe, niż 1,61, przy czym dotarły do nas informacje, że są IKS mający mnożnik w wysokości 1,9. Informacje te są sprawdzane i dopiero po otrzymaniu danych dotyczących podwyżek wynagrodzeń w UKS Warszawa za ostatnie lata oraz informacji o wysokości mnożników kwoty bazowej na poszczególnych stanowiskach urzędniczych, można będzie podjąć rozmowy ws. podziału środków na podwyżki i nagrody.

7.Do tej pory Dyrektor UKS Warszawa nie zaproponował ZZ formuły dokonania uzgodnień, o których mowa w art. 27 ustawy o związkach zawodowych, zaproponował natomiast podział nagród także wg. zasad, które nie zostały ani uzgodnione, ani nie wynikają z regulaminu nagród. Dotyczy to także pozostawienia do dyspozycji Dyrektora znacznej kwoty funduszu na nagrody i podwyżki, który to fundusz ma zostać podzielony według nie znanych (nie uzgodnionych) zasad. Wątpliwości budzi także fakt propozycji przyznania najwyższych podwyżek tym pracownikom, którzy i bez tego mają wynagrodzenia (i nagrody) o wiele wyższe, niż podlegli im pracownicy (dotyczy to głównie kadry kierowniczej). Nie negujemy  potrzeby różnicowania wynagrodzeń i nagród, ale działania te powinny być pod kontrolą i wynikać powinny z racjonalnych, podlegających ocenie i kontroli, przesłanek (zwłaszcza, że osoby pobierające najwyższe wynagrodzenia i nagrody nie  podlegają ocenie przewidzianej dla inspektorów kontroli skarbowej…).

8.Komisja Międzyzakładowa oczekuje na przekazanie przez DUKS Warszawa danych dotyczących polityki finansowej prowadzonej w Urzędzie, co umożliwi rzetelne dokonanie podziału środków. Uważamy, że – wobec braku podwyżek przez ostatnie lata – beneficjentami podwyżek powinno być jak najszersze grono pracowników. Nie może być jednak tak, by osoby, które bez uzasadnionej merytorycznie przyczyny otrzymywały podwyżki lub nagrody w wysokości niewspółmiernie wysokiej, potraktowane zostały identycznie (lub ponownie dużo lepiej), jak pozostali beneficjenci podwyżek i nagród. Środki finansowe wypłacane pracownikom w administracji publicznej powinny być dzielone każdorazowo w sposób wykluczający podejrzenia o kierowanie się przy tym niemerytorycznymi przesłankami, stąd cały proces powinien być przejrzysty i jawny, a działania nie czynione w pośpiechu i pod presją dającą asumpt do podejrzeń, że coś jest do ukrycia.

9.Z uwagi na brak publikacji korespondencji ws. podwyżek i nagród pełna korespondencja zostanie udostępniona przez ZZ na tablicy ogłoszeń (I p. budynek Cybernetyki 19B).

Komisja Międzyzakładowa NSZZ „S” Woj. Mazowieckiego




(19)
  • Patrząc na "kłody" to chyba jest dużo niewygodnych faktów dotyczących dotychczasowych wynagrodzeń, więc walczcie dalej. Trzymam kciuki choć jestem z innej izby, ale patologie są wszędzie i trzeba je pokazywać. Brawo
  • http://wpolityce.pl/polityka/289546-rzad-podwyzsza-place-pracownikow-sadowych-ziobro-nadszedl-czas-by-panstwa-wynagrodzic


    W sądownictwie średnia podwyżka o 350 zł, bo nie podwyższano płac od 2010 r. czyli od 6 lat.
    Szkoda, że nie u nas...
    U nas nie było podwyżek od 9 lat, od czasów Św. pamięci Pani Gilowskiej, która jako pierwsza zaczęła oszczędzać na służbach skarbowych.

    Pan Minister Ziobro jest bardzo dobrym przełożonym, jak widać, dba o swoich podwładnych.
    My możemy o tym pomarzyć.
  • " mimo braku waloryzacji wynagrodzeń w administracji skarbowej od 8 lat – w UKS Warszawa wiele osób otrzymywało podwyżki wynagrodzeń, niewykluczone, że niektóre osoby więcej, niż jeden raz" - ten problem dotyczy wszystkich UKS-ów. Za promila było przyzwolenie,żeby dawać tylko swoim tj. rodzinie i znajomym dyrekcji, no i przydupasom. Nepotyzm graniczący ze zwykłą grabieżą środków budżetowych! Takie przypadki należy zgłaszać do organów ścigania, im szybciej tym lepiej. W przeciwnym razie bezkarność znowu doprowadzi do demoralizacji tzw. kadry zarządzającej.
  • Pytanie tylko czy teraz będzie sprawiedliwie, czy tylko grono "przyjaciół królika" się zmieni. Z tekstu wnoszę, że wygrywa druga opcja tak jak w wielu innych jednostkach.
  • Chyba jednak nie zrozumiałeś tekstu. Z tekstu wynika, że nie ma zgody na podział kasy według niewiadomych zasad i naruszeniem prawa (ustawy o ZZ). Zasad, które dodatkowo - jak widać z podanych danych - dyskryminują osoby bezpośrednio wykonujące kontrole. Na marginesie: "przyjaciele królika" w UKS Warszawa się nie zmienili, bo "królik" się nie zmienił...
  • No to trzeba gonić króliczka!

    Go go go-nić go!

  • Pytanie kto rozpowszechnia te informacje? Wiadomo chodzi o to by wywołać niezadowolenie wśród pracowników, którzy od lat nie dostali podwyżek i skierować ich rozgoryczenie przeciwko związkom ( bo oni nie chcą dać nagród, podwyżek itp.) i wszystko utrudniają. Szkoda, że musimy walczyć nie tylko z podatnikami ale i ze sobą. Chyba wielkimi krokami zbliża się konieczność zmiany decydentów, może wtedy wróci nieco normalności.
  • Panie Tomaszu w Panu jedynie cała nadzieja na zmiany. Ten klan do końca będzie się trzymał i dbał o swoje i swoich przy...sów interesy dlatego taki trudny dostęp do info. kto dostał , ile , kiedy i za co? A dobry każdy miesiąc
  • avatar
    Proponuje napisan odpowiedni list do Premiera Jarosława, jest możliwość że wstawi się za Ludem i pogoni kota.
  • Zadam pytanie- czy to właściwe by w UKS-ie starszy komisarz skarbowy nie miał 1,5 mnożnika, biorąc pod uwagę fakt, że jest to najwyższe stanowisko w kontroli bez egzaminu na inspektora? Kiedy ta patologia się skończy, kiedy dyrektor przestanie nas oszukiwać i dzielić publiczne pieniądze jak własne, traktować urząd jak własne podwórko? Dlaczego "swój" referendarz dostaje na starcie więcej niż starszy komisarz skarbowy z kilkunastoletnim stażem. Kto ustala najniższe, średnie najwyższe mnożniki dla danego stanowiska. Przecież taka rozpiętość mnożnika to jawna patologia w ramach prawa!
  • Czy coś się zmieniło? Niedawno można było znaleźć np. takie spostrzeżenia:

    "Polityka kadrowo-płacowa funkcjonująca w niektórych instytucjach państwowych bliższa jest sycylijskiej mafii, niż demokratycznemu państwu prawa. Obecnie nepotyzm w instytucjach publicznych nie jest w naszym kraju poważnie napiętnowany przez władze. Problem jest minimalizowany, bagatelizowany i publicznie wyśmiewany przez polityków. Z nepotyzmu publicznie żartuje jeden z najbardziej odrażających sprawców tego rodzaju praktyk- Waldemar Pawlak. To tak, jakby mówił do Polskiego Społeczeństwa: „Jestem złodziejem, okradłem was i waszych bliskich. No i co mi zrobicie?”.
  • zawiedziony- każdy dyrektor UKS-u tak robi. Zorientujcie się. Tam gdzie zmienił się dyrektor to podwyżki już były, duże i dla swoich. Reszta dalej czeka. I chyba ja poczekam. Dość robienia ze mnie durnia który nagina w pracy i w domu, a minimalnego wskaźnika nie ma. Gorzej niż w prywatnej firmie na śmieciowej umowie.
  • Wikawesolka - nie jest dobrze. Ale mimo wszystko chyba nie wiesz jak i ile się zarabia na śmieciowej umowie w prywatnej firmie. A z drugiej strony tam przynajmniej wiesz KTO i DLACZEGO Cię okrada. W budżetówce to trochę mniej oczywiste.
  • wikawesolka, jest dokładnie tak jak napisałaś. Patologiczny nepotyzm był w każdym UKS, a teraz po zmianach, często kosmetycznych, cisza. Może przed burzą...
  • Harakiri- na śmieciowych umowach w prywatnych firmach były podwyżki. Ze sprawdzonego źródła wiem, że na dzień dobry można dostać więcej niż w UKS-ie po kilkunastu latach pracy. Dlatego czuję się tak niedoceniona
  • avatar
    Dodam tylko, że nepotyzm i kolesiowstwo były nie tylko w UKS, ale też w IS i US.
    M.in. dlatego, że brak było odwagi do takich działań, jak te w UKS W-wa. Tragiczne jest jednak to, że o sprawiedliwość wciąż trzeba walczyć.
  • Proszę o informację, jak będzie z podwyżkami w UKS-ach. Prawdą jest, że 1,5 mnożnika często nie mają starsi komisarze skarbowi, starsi specjaliści, starsi informatycy itp. I mnie osobiście te 1,5 mnożnika nie satysfakcjonuje. Wiem, że na moim stanowisku pracy powinnam mieć więcej niż 1,5 mnożnika i tyle właśnie oczekuję. Czy każdy UKS będzie miał swoja politykę podwyższania wynagrodzeń, czy jednolicie zostanie to przeprowadzone w skali kraju. Wiele osób czeka na informacje, bo szczerze mówić po tylu latach upokarzania marną pensją dziś ludzie uczciwie pracują tylko z powodu nadziei na lepsze jutro. A jak kolejny rząd zrobi nas w bambuko to się odwdzięczymy i bynajmniej pot po tyłkach nam spływać nie będzie. A na pewno wpłynie to na jakość pracy całego urzędu i wpływy do budżetu.
  • To jest po prostu nie do pojęcia dlaczego od wielu lat pracownicy skarbówki są tak nie tylko niedoceniania, ale wręcz upadlani! Czy żadna władza tego nie może zrozumieć, że to do niczego dobrego nie prowadzi? Że to podcinanie gałęzi na której się siedzi? Mam wrażenie, ze kolejni ministrowie finansów wręcz pogardzają swoimi podwładnymi. Przynajmniej tymi na najniższym szczeblu. Nic dziwnego, że coraz więcej z Was robi to co ja zrobiłem 5 lat temu pokazując im (ja Rostowskiemu)
    Trzymam za Was


  • Poczekajmy na KAS. Sporo naobiecywali, podwyżki, itp. A jak nic się nie zmieni, to zawsze można z KAS na kasę do Biedronki, tam przynajmniej podwyżki były

Tylko zalogowani użytkowicy mogą dodawać komentarze.