Promocje i kampanie informacyjne w MF


Poniżej informacja o wydatkach Ministerstwa Finansów na promocje i kampanie informacyjne. Kasy nie żałują, trzeba przyznać...



 

 

 

 

 

Warszawa, 6 lipca 2023 roku

Sprawa:           Odpowiedź na interpelacje

Znak sprawy: BKP2.054.3.2023

Kontakt:          Kancelaria MF

tel.: +48 22 694 55 55

e-mail: kancelaria@mf.gov.pl

Pani

Elżbieta Witek

Marszałek Sejmu

Szanowna Pani Marszałek,

W odpowiedzi na Interpelację nr 41044 w sprawie wysokości środków przeznaczanych przez Ministerstwo Finansów na promocję i kampanie informacyjne, przekazuję dane dotyczące wydatków w latach od 2015 roku do końca 2022 roku. Celem wskazanych wyżej działań było poinformowanie obywateli o nowych przepisach wprowadzanych przez resort finansów, uprawnieniach oraz obowiązkach z nimi związanych, jak również promowanie nowych rozwiązań i usług resortu. Ponadto działania te miały na celu ułatwianie podatnikom wypełnianie zobowiązań podatkowych oraz podnoszenie wiedzy z zakresu finansów publicznych i kształtowanie właściwych społecznie postaw. Akcje te realizowane były przez pracowników odpowiednich komórek w ministerstwie przy wykorzystaniu własnych narzędzi komunikacji, takich jak np. strony www czy profile w mediach społecznościowych. Tylko w przypadku, gdy było to niezbędne do osiągnięcia założonego efektu i zasięgu, działania własne uzupełniane były o dodatkowe, płatne kanały dotarcia, takie jak np. telewizja, radio, internet czy prasa.

w zakresie pytań 1 i 5: zestawienie wydatków w podziale na podmioty, którym zlecono działania:

2015 rok: Wielki Test o podatkach: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 600 000 zł, Global Summit of Women: wartość zamówienia - 5400 zł;

2016 rok: Wielki Test o podatkach: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 600 000 zł;

2017 rok: Wielki Test o podatkach: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 600 000 zł, Interseller Piotr Juszczuk: wartość zamówienia - 3450 zł;

2018 rok: Wielki Test o podatkach: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 600 000 zł, Infinity Agencja Kreatywna: wartość zamówienia - 9348 zł;

2019 rok: Wielki Test o podatkach: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 600 000 zł, Infinity Agencja Kreatywna: wartość zamówienia -26 437,01 zł;

2021 rok: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich: wartość zamówienia - 38 425,20 zł;

2022 rok: Infinity Agencja Kreatywna Agnieszka Kuchnio: wartość zamówienia - 27 059,38 zł, Event Marketing Paweł Cent: wartość zamówienia - 18 819, 00 zł.

w zakresie pytań 2 i 5:

zestawienie wydatków w podziale na projekty a następnie podmioty, którym zlecono działania:

2015 rok: Projekt Narodowa Loteria Paragonowa: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 1 079 995,05 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 719 997,46 zł, Polsat: wartość zamówienia - 45 000 zł, TVN: wartość zamówienia - 63 950,16 zł, radio: RMF FM: wartość zamówienia - 369 993,83 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 244 991,40 zł, Internet: Accesspro Sp. z o.o.: wartość zamówienia - 81 918.00 zł; Program e-cło: Internet: ClickAd SA: tryb wyboru Wykonawcy: przetarg nieograniczony, wartość zamówienia - 273 000,54 zł;

2016 rok: Projekt: Narodowa Loteria Paragonowa: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 699 999.52 zł, TVN : wartość zamówienia - 498 936.58 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 399 750.00 zł, TVN: wartość zamówienia - 698 654,09 zł, Polsat: wartość zamówienia - 500 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 400 000 zł, TVN: wartość zamówienia - 43 486.65 zł, Polsat: wartość zamówienia - 30 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 70 000 zł, TVN: wartość zamówienia - 28 545,84 zł, Polsat: wartość zamówienia - 45 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 70 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 30 000 zł, radio: RMF FM: wartość zamówienia - 269 231,26 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 179 845,68 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 149 518,80 zł, RMF FM: wartość zamówienia - 369 908,98 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 300 000 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 174 978,80 zł, Polskie radio: wartość zamówienia - 40 590,00 zł, event: Polskie radio: wartość zamówienia - 147 600,00 zł, Infinity Agnieszka Kuchnio: wartość zamówienia - 146 739,00 zł internet: Accesspro Sp. z o. o: wartość zamówienia

  • 72 939.00 zł, Infinity Group sp. z o. o: wartość zamówienia - 65 792,70 zł, Projekt Opodatkowanie od wynajmu mieszkań; internet: Scoop Sp. z o .o: wartość zamówienia - 46 494 zł, Projekt Obligacje skarbowe: prasa: Gość Niedzielny, Gazeta Polska Codzienna, Gazeta Polska, Przewodnik Katolicki: wartość zamówienia - 51 858,00 zł;

2017 rok: Projekt Narodowa Loteria Paragonowa: internet: Infinity Group Sp. z o.o: wartość zamówienia - 43 542 zł, telewizja: TVN: wartość zamówienia - 798 270, 20 zł, Polsat: wartość zamówienia - 1 000 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 524 999,86 zł, radio: RMF FM: wartość zamówienia - 429 879,78 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 349 719 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 219 997,80 zł, Projekt JPK: internet: NuOrder Sp. z o. o: wartość zamówienia - 99 861,58 zł, telewizja: TVN: wartość zamówienia - 893 250,00 zł, Polsat: wartość zamówienia - 444 201,86 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 629 294,11 zł, Projekt PIT-WZ (wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe): internet: Legend Group Sp. z o.o: wartość zamówienia - 152 274 zł, Polskie radio: wartość zamówienia - 28 290 zł;

2018 rok: Projekt Twój e-PIT: telewizja: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 90 000 zł, Projekt PIT dla płatników: radio: RMF FM : wartość zamówienia - 449 134, 50 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 249 915,86 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 198 665,91 zł, Projekt JPK: telewizja: TVN: wartość zamówienia - 696 500 zł, Polsat: wartość zamówienia - 500 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 300 000 zł, internet: Umbrella Marketing Group Sp: wartość zamówienia - 9513,63 zł, Projekt PIT-OP: radio: Polskie Radio: wartość zamówienia - 34 440 zł, Projekt Bezpieczna transakcja: Accesspro Sp. z o.o.: wartość zamówienia - 81 440,92 zł;

2019 rok: Projekt PIT dla płatników: telewizja: TVN: wartość zamówienia - 229 887 zł, Polsat: wartość zamówienia - 300 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 170 000 zł, radio: RMF FM: wartość zamówienia -199 855,32 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 254 964,24 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 144 906,30 zł, Projekt Twój e-PIT: telewizja: TVN: wartość zamówienia - 919 971 zł, Polsat: wartość zamówienia - 680 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 1 200 000 zł, Polsat: wartość zamówienia - 36 900 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 70 000 zł, radio: RMF FM: wartość zamówienia - 579 951.15 zł, Euro ZET: wartość zamówienia

  • 464 992.89 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 354 719, 70 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 36 900 zł, internet: Accesspro Sp. z o. o: wartość zamówienia -148 138,13 zł, Content Hero: wartość zamówienia - 59 040 zł, Projekt Mikrorachunek podatkowy: telewizja: TVN: wartość zamówienia - 429 999.39 zł, Polsat: wartość zamówienia - 550 000, 00 zł, Telewizja Polska:, wartość zamówienia - 800 000,00 zł, internet: Accesspro Sp. z o. o: wartość zamówienia - 69 897,83 zł, Projekt Zmiany w prawie podatkowym 2019: radio: RMF FM: wartość zamówienia - 43 756,02 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 89 929,66 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 64 971,06 zł , telewizja: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 300 000 zł, Projekt Pracownicze Plany Kapitałowe: radio: RMF FM: wartość zamówienia - 259 458, 66 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 389 968,42 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 149 804,16 zł, telewizja: Telewizja Polska: wartość zamówienia - 650 000 zł, TVN: wartość zamówienia - 889 290 zł, Polsat: wartość zamówienia - 1 141 252,20 zł;

2020 rok: Projekt Twój e-PIT: radio: RMF FM: wartość zamówienia - 319 022,64 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 429 896,47 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 199 675,74 zł, internet: Fabryka Marketingu Sp. z o.o: wartość zamówienia - 50 000 zł, Fabryka Marketingu Sp. z o.o: wartość zamówienia - 19 000 zł, Projekt Akcja PIT edukacja: internet: Accesspro Sp. z o .o: wartość zamówienia - 19 822,68 zł, Projekt Mikrorachunek podatkowy: radio: Radio: Polskie radio: wartość zamówienia - 249 872,04 zł, RMF FM: wartość zamówienia - 347 862,45 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 499 945,18 zł, telewizja: TVN: wartość zamówienia - 50 000 zł, Polsat:, wartość zamówienia - 30 000 zł, Telewizja Polska:, wartość zamówienia - 70 000 zł, Projekt przeciwdziałania gospodarczym skutkom pandemii: telewizja internetowa: Wirtualna Polska Media S.A : wartość zamówienia -104 550 zł, internet: Fabryka Marketingu Sp. z o.o.: wartość zamówienia - 19 900 zł, Projekt Matryca VAT: prasa: Time Spółka Akcyjna:, wartość zamówienia - 26 445 zł, Projekt JPK: radio: RMF FM: wartość zamówienia - 249 694,92 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 349 941,15 zł, Polskie Radio: wartość zamówienia - 120 559,35 zł, Projekt Zmiany w prawie podatkowym PIT: internet: Good Taste Agency: wartość zamówienia - 34 410 zł, Projekt Pracownicze Plany kapitałowe: telewizja: TVN: wartość zamówienia

  • 449 995,50 zł, Polsat: wartość zamówienia - 649 999,99 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 900 000 zł, radio: RMF FM : wartość zamówienia
  • 96 917,85 zł, Euro ZET: wartość zamówienia - 100 349,79 zł, Polskie Radio:, wartość zamówienia - 58 300 zł, telewizja internetowa: Wirtualna Polska Media S.A:, wartość zamówienia - 49 880,72 zł, Projekt PUESC: internet: Five Media Sp.z o.o, Sp.K: tryb wyboru Wykonawcy - przetarg nieograniczony, wartość zamówienia - 403 000 zł;

2021 rok: Projekt Umów wizytę: radio: Polskie radio: wartość zamówienia - 20 000 zł, internet: Euvic Media Sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia

  • 107 452,50 zł, Projekt Zmiany w prawie podatkowym PIT: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 1 525 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 1 524 863, 40 zł, Fundacja LUX Veritatis: wartość zamówienia - 299 000,70 zł, TV Republika: wartość zamówienia: 150 000 zł, radio: RMF FM: wartość zamówienia - 639 363,84 zł, Polskie radio: wartość zamówienia -159 975 zł, internet: Fabryka Marketingu sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 24 879 0zł, Projekt Paragony: Internet: ClickAd Interactive sp. z o. o: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia -15 536,13 zł, Projekt Samorządy: radio: RMF: wartość zamówienia - 49 495,20 zł, Polskie radio: wartość zamówienia - 29 805 zł, Eurozet: wartość zamówienia - 19 916,77 zł, Projekt Pracownicze Plany Kapitałowe: telewizja: Polsat: wartość zamówienia
  • 696 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 464 000 zł, radio: RMF: wartość zamówienia - 670 509,90 zł, Polskie radio: wartość zamówienia
  • 167 558,25 zł, Projekt PIT: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 630 000 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 270 000 zł, radio: RMF FM:, wartość zamówienia - 484 773,75 zł, internet: Good Taste Agency Sp. z o.o: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 90 000 zł;

2022 rok: Projekt Estoński CIT: internet: Euvic Media Sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 21 118,25 zł, Projekt Zmiany w prawie podatkowym PIT: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 699 996,97 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 299 999 zł, TV Republika: wartość zamówienia - 285 360 zł, Internet: Fabryka Marketingu sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 119 197,75 zł, Prasa: Infor: wartość zamówienia - 18 450 zł, TIME S.A : wartość zamówienia - 26 734,05 zł, Projekt Niskie podatki: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 1 399 998,20 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 349 999,90 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 35 000 zł, radio: RMF: wartość zamówienia - 399 717, 56 zł, Polskie radio: wartość zamówienia - 50 000 zł, Internet: Fabryka Marketingu sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 149 569, 80 zł, Prasa: Biuro Reklamy Gazet Lokalnych Żnin: wartość zamówienia - 157 779, 82 zł, Projekt Wakacje kredytowe: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 1 759 992, 20 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 439 998,20 zł, radio: RMF: wartość zamówienia - 399 769,22 zł, Internet: Fabryka Marketingu sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 90 715,11 zł, Mastermind Media sp. z o. o. Warszawa - tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 35 079,20 zł, Projekt PIT za 2021: telewizja: Polsat: wartość zamówienia - 702 400 zł, Telewizja Polska: wartość zamówienia - 175 000 zł, Telewizja Republika: wartość zamówienia - 89 996, 95 zł, internet: Fabryka Marketingu sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 163 769 zł, Projekt e-Urząd Skarbowy: internet : Mastermind Media sp. z o. o. Warszawa - tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia - 368 300 zł, Projekt Paragony: internet: Euvic Media Sp. z o.o.: tryb wyłonienia Wykonawcy - postępowanie wykonawcze do umowy ramowej, wartość zamówienia

  • 30 239,25 zł, Projekt dotyczący pomocy Ukrainie: internet : Good Taste Agency: wartość zamówienia - 19 800 zł.

w zakresie pytania 3 i 5 :

zestawienie innych niż wymienione w punktach powyżej działań związanych z promocją, odpłatną w podziale na podmioty, którym zlecono działania:

2015 rok: kino: Multikino Media sp. z o.o: wartość zamówienia - 153 073,50 zł;

2016 rok: kino: Multikino Media sp. z o.o.: wartość zamówienia - 149 223,60 zł, reklama w przestrzeni publicznej, Rainbow Media : wartość zamówienia

  • 12 300 zł, druki: AMAT DRUK Sp. z o. o: wartość zamówienia - 123 923,05 zł;

2017 rok: druk: -Top Druk Sp. z o.o. Sp.k: wartość zamówienia - 97 970,32 zł, reklama w przestrzeni publicznej: Rainbow Media: wartość zamówienia - 22 140 zł;

2018 rok: druk: AMAT DRUK Sp. z o.o: wartość zamówienia - 134 115,69 zł;

2019 rok: druk: AMAT DRUK Sp. z o.o: wartość zamówienia - 114 415,51 zł, Nowoczesne Media Krzysztof Droździel: wartość zamówienia 50 000 zł, kino: Multikino Media sp. z o.o: wartość zamówienia 65 000 zł, Tandem media: wartość zamówienia - 85 000 zł, reklama w przestrzeni publicznej: Rainbow Media: wartość zamówienia - 100 000 zł;

2020 rok: reklama w przestrzeni publicznej: Rainbow Media : wartość zamówienia - 5500 zł, druk: TOP Druk Sp. z o.o. Sp. k: wartość zamówienia - 68 416,30 zł;

2021 rok: reklama w przestrzeni publicznej: Stroer Media sp. z o.o. Sp. k: wartość zamówienia - 150 127,65 zł , druki bezadresowe: Poczta Polska: tryb wyboru wykonawcy - przetarg nieograniczony, wartość zamówienia - 1 781 023,74 zł; druk materiałów informacyjnych: TOP DRUK spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k: wartość zamówienia - 8905,20 zł;

2022 rok: druki bezadresowe: Poczta Polska: tryb wyboru wykonawcy - przetarg nieograniczony, wartość zamówienia - 1 554 447,63 zł, druk materiałów informacyjnych: EMERSON Polska Sp. z o.o. Sp.k: tryb wyboru wykonawcy - przetarg nieograniczony, wartość zamówienia - 392 929,82 zł, druk materiałów informacyjnych: TOP DRUK spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k: wartość zamówienia - 75 503,43 zł.

Dodatkowo wyjaśniam, że jeśli w zestawieniach będących odpowiedziami na pytania 1, 2,3 i 5 nie został wskazany tryb wyboru Wykonawcy to zastosowano tryb z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp. Jest on stosowany dla zamówień publicznych, których wartość nie przekracza określanego w ustawie progu oraz dla których ustawa Pzp wyłącza stosowanie jej przepisów np. dla zamówień, których przedmiotem jest zakup czasu antenowego lub audycji od dostawców audiowizualnych lub radiowych usług medialnych.

w zakresie pytania 4: w ramach współfinansowania ze środków unijnych zostały zrealizowane wydatki w ramach Projektu e- Urząd Skarbowy, Programu e-Cło i projektu PUESC.

Z wyrazami szacunku

Magdalena Rzeczkowska

Minister Finansów


Tylko zalogowani użytkowicy mogą dodawać komentarze.