Był wymóg certyfikatu to porobili. Czy zawsze trzeba iść pod górkę? Raz było z górki i wiele osób skorzystało.
Bo z ruskimi najlepiej rozmawia się po polsku - a tak poza tym, żeby było jasne, do kwitów to nie mam nic. Trzeba było łapać okazję. B)))
Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 07:41 przez mariopiekario, łącznie edytowano 1 raz
20 maja 2007, 21:13
Gdzie w ustawie o KAS lub ustawie ją wprowadzającej jest wykluczenie USC z KAS???
Ja nie znalazłem takiego zapisu. A co za tym idzie będzie tu występował swoisty dualizm tzn. będzie się USC i pracowało na stanowisku urzędnika skargbwego (art.12 ust.6 ustawy wprow. KAS) lub wręcz będzie się w SZK. Póki co Konstytucję mamy nie zmienioną (art. 153), a powstałe po 01.01.2008r. izby i urzędy administracji skarbowej będą dalej administacją rządową co nie wyklucza funkcjonowania w nich SC.
Bdw. Innym zagadnieniem jest nierówne traktowanie USC - bo jeżeli jesteś DIS, z-ca DIS, NUS lub z-ca NUS i jednocześnie USC, a nie masz wykształcenia, o którym mowa w art. 28 ust.3 ustawy o KAS to jesteś w SZK (art. 13 ust. 1 i 2 – brak warunku wykształcenia, o którym mowa w art. 28 ust. 3 ustawy o KAS), natomiast jeżeli nie piastujesz powyższych funkcji, a jesteś USC bez wykształcenia z art. 23 ust. 3 to do SZK trafisz dopiero gdy je uzupełnisz!!!???
Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 07:48 przez Usc, łącznie edytowano 1 raz
21 maja 2007, 12:25
USC
Gdzie w ustawie o KAS lub ustawie ją wprowadzającą jest wykluczenie USC z KAS???
Ja nie znalazłem takiego zapisu. A co za tym idzie będzie tu występował swoisty dualizm tzn. będzie się USC i pracowało na stanowisku urzędnika skargbwego (art.12 ust.6 ustawy wprow. KAS) lub wręcz będzie się w SZK. Póki co Konstytucję mamy nie zmienioną (art. 153), a powstałe po 01.01.2008r. izby i urzędy administracji skarbowej będą dalej administacją rządową co nie wyklucza funkcjonowania w nich SC.
Bdw. Innym zagadnieniem jest nierówne traktowanie USC - bo jeżeli jesteś DIS, z-ca DIS, NUS lub z-ca NUS i jednocześnie USC, a nie masz wykształcenia, o którym mowa w art. 28 ust.3 ustawy o KAS to jesteś w SZK (art. 13 ust. 1 i 2 – brak warunku wykształcenia, o którym mowa w art. 28 ust. 3 ustawy o KAS), natomiast jeżeli nie piastujesz powyższych funkcji, a jesteś USC bez wykształcenia z art. 23 ust. 3 to do SZK trafisz dopiero gdy je uzupełnisz!!!???
Też zastanawiałem się nad taką koncepcją. Mam nadzieję, że projektodawcy uzmysłowią sobie, że likwidacja korpusu służby cywilnej w KAS byłaby niezgodna z Konstytucją. W razie czego, liczę na zaskarżenie tego. Rzeczywiście z żadnych zapisów nie wynika, aby usc zatrudniony w KAS miał utracić status urzędnika. Wprowadzanie zapisów, że w KAS działa służba cywilna i że urzędnik, o którym mowa w ustawie o sc jest urzędnikiem, byłoby w istocie dublowaniem regulacji Konstytucyjnej i wydaje mi się, że nie jest potrzebne. No chyba że będziemy próbowali stwierdzić, że KAS to nie urzędy administracji rządowej. Ale jak nie, to w takim razie co to jest?
Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 07:46 przez Piks, łącznie edytowano 1 raz
21 maja 2007, 16:16
PIKS, też mam taką nadzieję :mur:, że ktoś się opamięta.
Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 07:46 przez Izakom, łącznie edytowano 1 raz
21 maja 2007, 16:21
USC, Piks Zapominacie, że służba celna jest poza służbą cywilną. I do tej pory nikt niekwestionował konstytucyjności tego rozwiązania. Skoro więc dotychczas celnicy byli poza, to celnicy i skarbowcy (jako wyspecjalizowana administracja) siłą rozpędu też mogą być poza.
Poza tym kto miałby zaskarżyć tę ustawę do TK? Przypominam, że wyłączenie skarbówki ze SC to jeden z postulatów ZZ.
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Gdzie w ustawie o KAS lub ustawie ją wprowadzającej jest wykluczenie USC z KAS???? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Wprost nie ma. Jednak zwróćcie uwagę, że ustawa o KAS wprowadza odrębny sposób naboru, inne obowiązki, odpowiedzialność dyscyplinarną itp. A zatem w sposób oczywisty nowoprzyjmowanych pozostawia poza SC.
Ciekawie zaczyna być odnośnie dotychczasowych pracowników. W szczególności urzędników SC. Utrata przywilejów, w tym dodatku, wymaga przepisu ustawowego. A póki co, takiego brak. Chyba, żeby uznać przepis o wynagrodzeniach, które nie wymienia dodatku jako składnika wynagrodzenia za taką regulację, ale IMHO jest to niemożliwe.
Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 07:58 przez misiek05, łącznie edytowano 1 raz
21 maja 2007, 17:24
Michu
USC, Piks Utrata przywilejów, w tym dodatku, wymaga przepisu ustawowego. A póki co, takiego brak.
Nie bój, nie bój bo to długo dla nich spłodzić jakąś nowelizację? :mur:
Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 07:58 przez Tilt, łącznie edytowano 1 raz
21 maja 2007, 19:37
Moim zdaniem mocnym argumentem za tym, że SC pozostanie w KAS jest sposób zapisu (czas teraźniejszy) art. 28 ust.2 ustawy o KAS ("Do skarbowego zasobu kadrowego należą także osoby, które <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->tworzą<!--colorc--></span><!--/colorc--> państwowy zasób kadrowy, ....".
22 maja 2007, 07:19
Masz częściowo rację, tylko że w obecnym systemie nie można utożsamiać zasobu kadrowego z służbą cywilną. To, że do PZS wchodzą niektóre osoby z SC, nie przesądza, że tylko z SC.
Uważam, że w projektowanym systemie PZK tworzą zarówno osoby z SC jak i KAS. Mogą jednak, na gruncie tych regulacji, pozostawać jako oddzielne "systemy kadrowe". Pomijam tu oczywiście sensowność takiej regulacji.
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 06:52 przez ajed, łącznie edytowano 1 raz
22 maja 2007, 11:17
USC
Moim zdaniem mocnym argumentem za tym, że SC pozostanie w KAS jest sposób zapisu (czas teraźniejszy) art. 28 ust.2 ustawy o KAS ("Do skarbowego zasobu kadrowego należą także osoby, które <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->tworzą<!--colorc--></span><!--/colorc--> państwowy zasób kadrowy,...".
Po warunkiem, że 3 lata przepracowali we właściwej jednostce UE czy jakoś tak to leci...
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 06:54 przez komis, łącznie edytowano 1 raz
22 maja 2007, 17:37
TILT Przyjąć lub odrzucić - to jest właśnie ALTERNATYWA.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 08:43 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
23 maja 2007, 00:11
Zwróćcie uwagę, że w starym projekcie z ustawy wrowadzającej KAS był następujący przepis:
Art. 6. 1. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych w urzędach wymienionych w art. 4 ust. 2 wygasają z mocy prawa w dniu wejścia w życie ustawy o KAS.
A zatem bezwzględnie wygasał również stosunek służbowy mianowanych USC. Obecnie zapis w art. 12 nie jest tak jednoznaczny:
3. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób wymienionych w ust. 2, wygasają z mocy prawa po upływie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o KAS, jeżeli przed upływem tego terminu nie zostaną im zaproponowane nowe warunki zatrudnienia na dalszy okres albo w razie nieprzyjęcia nowych warunków zatrudnienia. Z dniem przyjęcia propozycji zatrudnienia w KAS dotychczasowy stosunek pracy lub służby przekształca się w stosunek służby w KAS, na podstawie aktu mianowania do służby przygotowawczej lub stałej odpowiednio do rodzaju dotychczasowej pracy lub służby.
6. Przepisów ust. 3 nie stosuje się do urzędników służby cywilnej. Pełnomocnik w ramach zawiadomienia, o których mowa w ust. 1 przedstawia urzędnikowi służby cywilnej propozycję zatrudnienia na stanowisku urzędnika skarbowego.
Wynika stąd, że stosunek służbowy USC nie wygasa, a zatem wobec braku wyraźnych uregulowań wyłączających KAS z SC należy przyjąć, że USC z US/IS zostają USC w KAS (z dodatkiem!).
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 06:56 przez Benoach, łącznie edytowano 1 raz
23 maja 2007, 06:44
Benoach
3. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób wymienionych w ust. 2, wygasają z mocy prawa po upływie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o KAS, jeżeli przed upływem tego terminu nie zostaną im zaproponowane nowe warunki zatrudnienia na dalszy okres albo w razie nieprzyjęcia nowych warunków zatrudnienia. Z dniem przyjęcia propozycji zatrudnienia w KAS dotychczasowy stosunek pracy lub służby przekształca się w stosunek służby w KAS, na podstawie aktu mianowania do służby przygotowawczej lub stałej odpowiednio do rodzaju dotychczasowej pracy lub służby.
6. Przepisów ust. 3 nie stosuje się do urzędników służby cywilnej. Pełnomocnik w ramach zawiadomienia, o których mowa w ust. 1 przedstawia urzędnikowi służby cywilnej propozycję zatrudnienia na stanowisku urzędnika skarbowego.
Wynika stąd, że stosunek służbowy USC nie wygasa, a zatem wobec braku wyraźnych uregulowań wyłączających KAS z SC należy przyjąć, że USC z US/IS zostają USC w KAS (z dodatkiem!).
Lejesz balsam na moje skołatane nerwy, oby to była prawda.
Ostatnio edytowano 23 maja 2007, 08:44 przez Raptus, łącznie edytowano 1 raz
23 maja 2007, 07:59
Raptus
Lejesz balsam na moje skołatane nerwy, oby to była prawda.
Lejcie sobie lejcie, a gdzież to jest powiedziane, na jakich to warunkach zostanie zaproponowane nowe zatrudnienie? Obyście szybko nie podziękowali za propozycję. :nonono:
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
Ostatnio edytowano 24 maja 2007, 07:25 przez wjawor, łącznie edytowano 1 raz
23 maja 2007, 16:18
Czyżbyś coś wiedział więcej niż inni? :zeby:
Ostatnio edytowano 24 maja 2007, 07:26 przez cooki, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników