Musimy się zakwalifikować w przyszłym roku, wtedy się nie wymiga od spotkania..
Papier wszystko zniesie. Moim zdaniem Inspektor kieruje się zawodowym węchem i wie z kim rozmawiać. Ale oczywiście mogę się mylić.
Zaproszenie na spotkanie skierowano do Z.G. - tak...? Czy ktoś jej bronił wziąć udział w spotkaniu ze ZZ np. łącznie z M. Banasiem... - chyba nie? Zatem kolejny raz, moim zdaniem, pokazała swój lekceważący stosunek do podległych jej służb i tyle... :dupa: Żeby nie było wątpliwości - nie mam nic do laureatów XX Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej...
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 06:50 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
14 cze 2007, 22:04
To jest PANI PREMIER, a zaproszenie dostała na kilka dni przed spotkaniem. Tu akurat bym wielkiej pretensji nie miał - a na pewno nie można się na tym etapie negocjacji obrazić. Sprawa jest nie zamknięta i będzie jeszcze okazja do zaproszenia ZG z "odpowiednim" wyprzedzeniem.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
14 cze 2007, 22:09
inspektor
Szczegółowe uwagi zawierają w zasadzie wszystko. Na razie nie ma podstaw do "palenia mostów". Negocjujemy i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Sytuacja jest trudna, bo nie mamy (jako grupa zawodowa) wsparcia z zewnąrz (jak np. lekarze). Naszą nadzieją jest więc rząd i MF. Niestety...
Czyli krótko mówiąc trzeba sobie zapewnić pole position przed startem w parlamencie... bo jak KAS w padnie w łapki (p)osłów to z projektem może być już tylko gorzej...
inspektor
To jest PANI PREMIER, a zaproszenie dostała na kilka dni przed spotkaniem. Tu akurat bym wielkiej pretensji nie miał - a na pewno nie można się na tym etapie negocjacji obrazić. Sprawa jest nie zamknięta i będzie jeszcze okazja do zaproszenia ZG z "odpowiednim" wyprzedzeniem.
No jeśli - z tego co słychać - KAS ma trafić do Sejmu przed zasłużonymi wakacjami parlamentarzystów - to czasu wbrew pozorom na zapraszanie z odpowiednim wyprzedzeniem raczej zbyt dużo nie ma...
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 06:56 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
14 cze 2007, 22:19
inspektor
Szczegółowe uwagi zawierają w zasadzie wszystko. Na razie nie ma podstaw do "palenia mostów". Negocjujemy i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Sytuacja jest trudna, bo nie mamy (jako grupa zawodowa) wsparcia z zewnątrz (jak np. lekarze). Naszą nadzieją jest więc rząd i MF. Niestety...
W moim mieście (wojewódzkim) są już duże problemy z odejściami ludzi, prawdopodobnie przerosło to wyobrażenia Naczelników. Czy MF zdaje sobie z tego sprawę? Czy chcą żebyśmy nadal funkcjonowali czy zabawki ciągle w piaskownicy? Jeśli nie wykonają konkretnych ruchów to po 01.01 mogą mieć spore problemy kadrowe. Faktem jest, że do tej pory wielu doświadczonych pracowników zaciskało zęby i pracowało "bezkosztowo", ale licząc, że to się zmieni. Teraz coraz mniej mają ochotę kredytować reformy Zyty.
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 06:57 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz
14 cze 2007, 22:28
Wśród postulowanych zmian znalazłem nieśmiałe żądanie ekwiwalentu dla zwalnianych urzędników, pracowników. Gdy tymczasem będziemy mieli do czynienia z typowymi zwolnieniami grupowymi i należy się odpowiednia ustawowowa odprawa i osłony socjalne w okresie zdobywania nowych kwalifikacji by znaleźć inną pracę.
Cieszę się , że poruszono kwestię definicji pracowników technicznych i administracyjnych. Ciekawe co będzie gdy takim pracownikiem ma zostać urzędnik SC. Dodatek USC pozostanie czy nie ?
Myślę, że najważniejszym i zarazem najpilnieszym do realizacji postulatem zgłoszonym przez ZZ jest domaganie się ogłoszenia ostatecznej struktury KAS w tym ilości urzędów wraz z etatami, skali zwolnień i jasnych kryteriów. Brak jest określenia co dalej z informatykami, co może doprowadzić do sytuacji, że nowych będzie się zatrudniało poprzez agencję RANDSTAD POLAND z braku zainteresowania ofertami w BSC.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 06:58 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
14 cze 2007, 23:24
Drago
Jeśli nie wykonają konkretnych ruchów to po 01.01 mogą mieć spore problemy kadrowe. Faktem jest, że do tej pory wielu doświadczonych pracowników zaciskało zęby i pracowało "bezkosztowo", ale licząc, że to się zmieni. Teraz coraz mniej mają ochotę kredytować reformy Zyty.
Czy ta mniejsza ochota na kredytowanie przełoży się w razie potrzeby na udział w akcjach protestacyjnych?
tranqilo
Wśród postulowanych zmian znalazłem nieśmiałe żądanie ekwiwalentu dla zwalnianych urzędników, pracowników. Gdy tymczasem będziemy mieli do czynienia z typowymi zwolnieniami grupowymi i należy się odpowiednia ustawowowa odprawa i osłony socjalne w okresie zdobywania nowych kwalifikacji by znaleźć inną pracę.
Według MF zwolnień w zasadzie ma nie być, a zwolnienia grupowe występują jeżeli:
w okresie nieprzekraczającym 30 dni zwolnienie obejmuje co najmniej: 1) 10 pracowników, gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 100 pracowników, 2) 10% pracowników, gdy pracodawca zatrudnia co najmniej 100, jednakże mniej niż 300 pracowników, 3) 30 pracowników, gdy pracodawca zatrudnia co najmniej 300 lub więcej pracowników - zwanego dalej "grupowym zwolnieniem".
W tej systuacji o zwolnieniu grupowym będzie można mówić dopiero przy analizie konkretnej sytuacji w konkretnym zakładzie pracy i wtedy będą stosowane konkretne rozwiązania z ustawy o zwolnieniach grupowych. Oczywiście problem osób odchodzących istnieje i należy o tym dyskutować. Negocjacje i rozmowy trwają. Trzeba zauważyć: Rząd to jedno, a Parlament drugie. Możemy dogadać się z Rządem a w Parlamencie zmienią zapisy na niekorzystne i vice versa: nie uda się z Rządem - pomogą w Parlamencie... Sprawa służby cywilnej jest sprawą kluczową. MF chce wyjścia ze służby cywilnej przy zachowaniu dodatków i przywilejów mianowanych urzędników służby cywilnej. Sprawa jest w tej chwili nierozwiązana z uwagi na opory w URM i brak zgody niektórych resortów na wyjście skarbówki ze SC. A bez wyjścia ze SC - nie ma KAS.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 07:00 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 04:50
inspektor
[...] Sprawa służby cywilnej jest sprawą kluczową. MF chce wyjścia ze służby cywilnej przy zachowaniu dodatków i przywilejów mianowanych urzędników służby cywilnej.
Konstrukcja prawnie karkołomna, a co za tym zapis ustawowy winien być w tej materii precyzyjny do bólu, by nie rodzić interpretacyjnych wątpliwości, a chyba tak nie jest - nieprawdaż?
inspektor
Sprawa jest w tej chwili nierozwiązana z uwagi na opory w URM i brak zgody niektórych resortów na wyjście skarbówki ze SC. A bez wyjścia ze SC - nie ma KAS.
A którym to ministrom - jeśli można zapytać - tak na Nas (i dlaczego) zależy?
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 07:02 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 06:22
inspektor
Sprawa służby cywilnej jest sprawą kluczową. MF chce wyjścia ze służby cywilnej przy zachowaniu dodatków i przywilejów mianowanych urzędników służby cywilnej. Sprawa jest w tej chwili nierozwiązana z uwagi na opory w URM i brak zgody niektórych resortów na wyjście skarbówki ze SC. A bez wyjścia ze SC - nie ma KAS.
Dlaczego bez wyjścia z SC nie ma KAS? Te ustawy mogą się uzupełniać, a nie wykluczać. Pozostanie pod skrzydełkami szefa SC (Premiera lub dowolnego innego) może dyscyplinować MF. W przeciwnym razie grozi nam poddaństwo absolutne. W ustawie o KAS może być zapis o płacy minimalnej i to wystarczy odnośnie spraw płacowych. Resztę uzupełniają ustawy o SC i Kodeks Pracy. Przenoszenie wielu zapisów dot. spraw pracowniczych do kolejnych aktów, będzie wywoływało bałagan interpretacyjny. Mogą być problemy z zależnością wzajemną ustaw i innych przepisów, które będzie trzeba rozwikłać, zazwyczaj kosztem pracowników. Może ustawa o SC nie jest idealna, ale można ją zmieniać (oby lepiej niż w 2006 r.). Po wyłączeniu KAS z SC, pracownicy KAS nie będą mogli przechodzić do innych urzędów (SC). Nie wiadomo jak w przypadku podjęcia przez nich pracy w SC będzie traktowany ich staż w KAS. Należy pamiętać, że MF pozostanie w SC, co jeszcze bardziej oddali ich od problemów pracowników KAS. Pozostawienie KAS w SC winno być jednym z priorytetów przy negocjacjach z MF w sprawie KAS.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 07:45 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 07:19
Podobno dyrektorzy z niektórych izb przekazali nowe siatki lokalizacji urzędów w KAS na poszczególne województwa. Chyba kroi się mniejsza liczba urzędów. Łączenie, likwidacja?
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 11:39 przez Dozer5, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 11:35
Dozer5
Podobno dyrektorzy z niektórych izb przekazali nowe siatki lokalizacji urzędów w KAS na poszczególne województwa. Chyba kroi się mniejsza liczba urzędów. Łączenie, likwidacja?
W sensie formalnym: likwidacja. W sensie praktycznym: ośrodek zamiejscowy UAS (bo w sumie ma być pow. 100 etatów).
Ucierpi kadra kierownicza likwidowanego US...
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:46 przez _ksu_, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 14:39
Dozer5
Podobno dyrektorzy z niektórych izb przekazali nowe siatki lokalizacji urzędów w KAS na poszczególne województwa. Chyba kroi się mniejsza liczba urzędów. Łączenie, likwidacja?
Jest jakiś DIS na tym forum? Przydałby się mały przeciek...
15 cze 2007, 14:43
supersaper
<!--quoteo(post=11371:date=15. 06. 2007 g. 04:50:name=inspektor)--><div class='quotetop'>(inspektor @ 15. 06. 2007 g. 04:50) [snapback]11371[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Sprawa służby cywilnej jest sprawą kluczową. MF chce wyjścia ze służby cywilnej przy zachowaniu dodatków i przywilejów mianowanych urzędników służby cywilnej. Sprawa jest w tej chwili nierozwiązana z uwagi na opory w URM i brak zgody niektórych resortów na wyjście skarbówki ze SC. A bez wyjścia ze SC - nie ma KAS.
Dlaczego bez wyjścia z SC nie ma KAS? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Nie ma KAS w formie zaproponowanej, czyli w formie odrębnej służby, z wysokimi wynagrodzeniami, przywilejami, własnym funduszem i obowiązkami. W SC już jesteśmy i traktują nas (z całym szacunkiem) jak np. archiwa państwowe.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:46 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 15:54
inspektor
Nie ma KAS w formie zaproponowanej, czyli w formie odrębnej służby, z wysokimi wynagrodzeniami, przywilejami, własnym funduszem i obowiązkami. W SC już jesteśmy i traktują nas (z całym szacunkiem) jak np. archiwa państwowe.
Chyba przesadzasz, bo: 1) agencje też są w SC a wynagrodzenia mają świetne, 2) gdzie te przywileje w KAS? Bo póki co to trzeba przyznać, że pozycja urzędnika SC jest o wiele lepsza niż urzędnika KAS.
Tak więc można i to bez "wychodzenia" z SC. Trzeba tylko chcieć.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:46 przez misiek05, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 16:05
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Nie ma KAS w formie zaproponowanej, czyli w formie odrębnej służby, z wysokimi wynagrodzeniami, przywilejami, własnym funduszem i obowiązkami. W SC już jesteśmy i traktują nas (z całym szacunkiem) jak np. archiwa państwowe. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jeśli tak, to może czas pomyśleć o...
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Bank of Ireland obsłuży polski biznes
PAP 2007-06-14, ostatnia aktualizacja 2007-06-14 20:50
Największy bank Irlandii - Bank of Ireland - od czwartku proponuje specjalny pakiet usług dla polskich imigrantów, którzy myślą o otwarciu własnych firm. W przyszłości bank chce uruchomić podobne usługi dla przdstawicieli innych narodowości. BoI przygotował w języku polskim formularze i informację o swoich produktach; dostępna jest też broszura ("Polish Business Start Up"), która wyszczególnia darmowe usługi banku dla biznesmenów, stawiających pierwsze kroki na rynku oraz oferty innych instytucji, mające na celu pomoc w uruchomieniu firmy.
W oddziałach BoI na terenie kraju zostanie zatrudnionych 80 pracowników, z którymi można porozumieć się po polsku. Informacja po polsku została zamieszczona na internetowych stronach BoI.
"Prognozy demograficzne sugerują, iż liczba cudzoziemców osiadłych w Irlandii do 2020 r. może wzrosnąć o 19 proc. Będzie to miało wpływ na profil naszych klientów" - powiedział prasie Damian Young, kierujący działem kredytów dla małego biznesu w BoI.
Z ostatniego spisu ludności wynika, iż cudzoziemcy stanowią 10 proc. ogólnej liczby ludności Irlandii - z ok. 4,1 mln. W proporcji do ogółu siły roboczej, Irlandia ma jeden z najwyższych w UE współczynników. Polacy są pokaźną mniejszością, ocenianą nieoficjalnie na 200 tys. osób.
Dane wykazują, iż cudzoziemcy są przedsiębiorczy - rocznie zakładają 6-10 proc. ogółu nowych firm. Są to głównie restauracje, firmy gastronomiczne, przetwórstwa żywności, budowlane, handlu detalicznego i konsultingowe.
Z sondażu Lifestyle Consumer Research wynika, iż 17 proc. ankietowanych cudzoziemców chce w okresie najbliższych 3-5 lat prowadzić samodzielny biznes. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:47 przez melon, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników