Duży urząd ponad 200 pracowników - majątki 14 pracowników samodzielnym działem pp czyli wszystko po staremu
13 gru 2010, 20:19
Reorganizacja
I to jest właśnie paranoja. Każdy urząd o podobnej liczbie pracowników ma inną liczbę etatów w poszczególnych działach. Oby nie bylo tak, że w jednej komórce nie będą wyrabiać się na zakrętach (zwłaszcza miernikowej), a w drugiej będzie spokojny tok pracy.
14 gru 2010, 00:22
Reorganizacja
?Utworzenie takiej komórki pozwoli na wyspecjalizowanie określonej grupy pracowników do wykonywania zadań w zakresie bezpośredniego kontaktu z klientem. Wyeliminuje to przypadki nieżyczliwej i nieprofesjonalnej obsługi, będące przedmiotem skarg ze strony podatników. Pozytywne nastawienie podatnika do służb skarbowych i świadomość profesjonalizmu tych służb może w dalszej perspektywie wpłynąć na zwiększenie skali dobrowolnego i prawidłowego wywiązywania się z obowiązków podatkowych m.in. dzięki poprawie wizerunku administracji podatkowej. Wyspecjalizowanie zespołu pracowników, a w szczególności ich szkolenie w zakresie aktualnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego przyczyni się do zapewnienia zadowalającej i kompetentnej obsługi zdecydowanej większości podatników odwiedzających salę obsługi? Obsługa sali ? dochodzą do mnie ostatnio sprzeczne głosy: sala obsługi z wydzielonymi stanowiskami wyspecjalizowanymi w poszczególnych podatkach np. VAT+PCC+spadki+darowizny czy omnibusy przy każdym okienku? Zarządzenie ani jego uzasadnienie nie precyzuje sposobu obsługi podatnika na Sali. Jeżeli w MF czy IS nie ma omnibusów do wszelkich podatków (struktura) ? to rozumiem, że w US ma być również specjalizacja np. w paru podatkach. Obawiam się, że MF scedowało cały kłopot na dół i liczy, że tam na dole ?zrozumieją problem?. Pełna obsługa będzie odbywać się na Sali. Znajdźcie proszę jednak jakiekolwiek sformułowania uzasadniające, że w każdym okienku jest fachowiec do wszystkiego (czyli do niczego).
14 gru 2010, 01:07
Reorganizacja
benio
madzikk
Czeko
A jak w waszych us podział zadań? Gdzie jest PCC tzn. akty not.sprzedaży - wprowadzanie i ich analiza?
U nas (duży US) z majątków utworzono jeden referat w pp, wszystkie zadania pozostały bez zmian.
mam rozumieć, że u Ciebie, dział postępowań podatkowych, będzie się zajmował bezpośrednim przyjmowaniem deklaracji PCC i SD w okienku, wprowadzaniem wszystkich dokumentów, deklaracji, postanowień, aktów notarialnych i innych śmieci do Poltaxu, CzM, Biblioteki Akt, weryfikacją poprawności dokumentów, weryfikacją wartości rynkowych, wysyłaniem wezwań w zakresie czynnościami sprawdzających, sporządzaniem informacji o deklaracjach złożonych po terminie i na samym końcu ................orzecznictwem ? bo u mnie, dotychczas, tzn. jeszcze w starej strukturze, podatki majątkowe zajmują się tym wszystkim
Dokładnie tak. Aaaaa jeszcze wydawanie zaświadczeń!
14 gru 2010, 07:28
Reorganizacja
Anius
benio
madzikk
U nas (duży US) z majątków utworzono jeden referat w pp, wszystkie zadania pozostały bez zmian.
mam rozumieć, że u Ciebie, dział postępowań podatkowych, będzie się zajmował bezpośrednim przyjmowaniem deklaracji PCC i SD w okienku, wprowadzaniem wszystkich dokumentów, deklaracji, postanowień, aktów notarialnych i innych śmieci do Poltaxu, CzM, Biblioteki Akt, weryfikacją poprawności dokumentów, weryfikacją wartości rynkowych, wysyłaniem wezwań w zakresie czynnościami sprawdzających, sporządzaniem informacji o deklaracjach złożonych po terminie i na samym końcu ................orzecznictwem ? bo u mnie, dotychczas, tzn. jeszcze w starej strukturze, podatki majątkowe zajmują się tym wszystkim
Dokładnie tak. Aaaaa jeszcze wydawanie zaświadczeń!
Dokładnie. Tyle tylko, że nierozwiązana jeszcze jest kwestia czy przyjmowanie podatników będzie się odbywało przy okienku czy w pokoju przy biurku. Prowadzenie postępowań pełną gębą Ale jest nieźle
____________________________________ Różnica między człowiekiem mądrym i głupim jest taka, że mądry wie, że nie jest mędrcem, a głupi nie wie, że jest głupcem.
14 gru 2010, 07:41
Reorganizacja
benio
Dokładnie tak. Aaaaa jeszcze wydawanie zaświadczeń!
U nas Średni US 97 pracowników - w dawnej strukturze w majątkach 5 pracowników po reorganizacji całość w PP jak wyżej
Ostatnio edytowano 14 gru 2010, 17:59 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
skróciłem cytat
14 gru 2010, 13:46
Reorganizacja
czyli jeden pracownik działu postępowań podatkowych będzie prowadził postępowania z zakresu przerzucenia odpowiedzialności w zakresie wszystkich podatków, a drugi będzie przyjmował w okienku deklaracje ? a jak dojdzie do wartościowania, to okaże się, że praca tego pierwszego jest tyle samo "warta" co tego drugiego, bo o wynagrodzeniu już nie wspomnę; u mnie np. w spadkach pracują starsze panie, bez wyższego wykształcenia, które decyzje piszą wg. szablonu, nawet z Wordem mają problem, jak im się tekst rozjedzie, a nie daj boże zniknie, na niczym innym się nie znają, dokumenty do programów wprowadza im, a właściwie za nie, młodsza ekipa, ale zarabiają więcej niż młodsze osoby po studiach podyplomowych, które rzuca się na przerzucenia odpowiedzialności, no bo tego akurat nikt nie chce robić
14 gru 2010, 21:20
Reorganizacja
benio
czyli jeden pracownik działu postępowań podatkowych będzie prowadził postępowania z zakresu przerzucenia odpowiedzialności w zakresie wszystkich podatków, a drugi będzie przyjmował w okienku deklaracje ? a jak dojdzie do wartościowania, to okaże się, że praca tego pierwszego jest tyle samo "warta" co tego drugiego, bo o wynagrodzeniu już nie wspomnę; u mnie np. w spadkach pracują starsze panie, bez wyższego wykształcenia, które decyzje piszą wg. szablonu, nawet z Wordem mają problem, jak im się tekst rozjedzie, a nie daj boże zniknie, na niczym innym się nie znają, dokumenty do programów wprowadza im, a właściwie za nie, młodsza ekipa, ale zarabiają więcej niż młodsze osoby po studiach podyplomowych, które rzuca się na przerzucenia odpowiedzialności, no bo tego akurat nikt nie chce robić
u nas się o tym zaczęło mówić głośno i zaczynają robić z tym porządek. Minęły czasy, w których "czy się stoi czy się leży...". Plan jest taki aby mocno zróżnicować wynagrodzenia pomiędzy OB i PP, aby ludzie po prostu chcieli pracować w PP lub KP a nie bali się tej pracy i odpowiedzialności... Za przybijanie pieczątek wysokiego wynagrodzenia nie dostaniesz
15 gru 2010, 06:48
Reorganizacja
NewLunatiq
aby ludzie po prostu chcieli pracować w PP lub KP
To w waszym urzędzie był wybór?
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
15 gru 2010, 07:36
Reorganizacja
adam
omnibusy przy każdym okienku?
Oczywiście że tak. Przecież podatnik nie może stać do 5 okienek żeby poznać wszystkie skutki swojego działania. I do odgarniania śniegu, w ramach czynu społecznego. Oczywiście przed pracą, jak to bywa z czynem społecznym.
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
15 gru 2010, 07:39
Reorganizacja
Z całym szacunkiem Newlunatiq ale mnie nikt się nie pytał czy nie zechcę przejść do pp lub ap choć chciałbym, zostałem odgórnie przydzielony do ob, gdzie będę, jak to nazwałeś, przybijał pieczątki ale też udzielał informacji z zakresu wszystkich podatków. I uwierz mi,że niejeden kolega z pp, który będzie rąbał np. tylko i wyłącznie decyzje z odpwiedzialności, miałby duży problem, żeby mnie zastąpić.
15 gru 2010, 10:27
Reorganizacja
No, juz widzę, że zaczyna się dzielenie na tych "lepszych" z pp, i "gorszych" z ob. Przykre to U mnie też nie pytano, gdzie kto chce iść. Ale jak na razie to koledzy współczują tym z ob (u mnie jeden dział, gdzie jest wrzucone wszystko: czynności spr. , obsługa i wprowadzanie danych dotyczące wszystkiego: PD - m.in zeznania, VAT, CIT, PCC, VZM, zeznania, zaświadczenia, NIP-y, odp. na pisma wszelkiej maści, kasy rej.)
Czy ktoś, kto tak bardziej "docenia" kolegów z PP chciałby pracować w nowej komórce OB z taką ilością różnych zadań, terminów, mierników, sprawozdań i klientem, który chce być mile i oczywiście po jego myśli obsłużonym - w dodatku na CITO !
O ile w PP może wykształcić się jakaś specjalizacja (np. w pd, vat, pcc-sd) to wychodzi na to że w OB, zwłaszcza na okienku: "wszyscy-wszystko", znajomość wszytkich przepisów i procedur. Więc chyba nie ma czego zazdrościć ...
15 gru 2010, 10:39
Reorganizacja
czy wiadomo "coś komuś" na temat premii przysługujących po reorganizacji, pracownikom obsługi bezpośredniej ?
15 gru 2010, 10:50
Reorganizacja
No więc, od 1 stycznia jedziemy według rozkładu. Wszelkich niezbędnych informacji udzieli PKP oby nie skończyło się podobnie.
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników